Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 4 No. 1 (2009)
Vol. 4 No. 1 (2009)
Published:
2009-03-30
Artigos
Problemas de estrutura aditiva: análise da resolução de alunos de 3ª série do ensino fundamental
Sheila Denize Guimarães
5-17
PDF/A (Português (Brasil))
O Ensino do Cálculo numa perspectiva histórica: Da régua de calcular ao MOODLE
Terezinha Ione Martins Torres, Lucia Maria Martins Giraffa
18-25
PDF/A (Português (Brasil))
On Language, Mathematical Concepts and the Scientific Discourse
Tadeu Fernandes de Carvalho
26-38
PDF/A (Português (Brasil))
Potenciar a utilização de recursos no ensino e aprendizagem da matemática a partir da reflexão sobre a acção
Celina Tenreiro Vieira
39-52
PDF/A (Português (Brasil))
Some articulation aspects between didactic franch theories and her contributions for teachers’ formation
Cintia Aparecida Bento dos Santos, Edda Curi
53-66
PDF/A (Português (Brasil))
THE PRACTICE OF TEACHING AND SUPERVISED TRAINEESHIP IN THE FORMATION OF THE MATHEMATICS TEACHER
Rosinete Gaertner, Vanessa Oechsler
67-77
PDF/A (Português (Brasil))
O fenômeno do mal-estar docente: o caso do “professor de matemática”
Célia Maria Carolino Pires, Maurício Beranger
78-89
PDF/A (Português (Brasil))
The semiotic representation register, tasks and data analysis: articulations concerning the curriculum of mathematics.
Janecler Aparecida Amorin Colombo, Roberta Schnorr Buehring, Méricles Thadeu Moretti
90-113
PDF/A (Português (Brasil))
Conhecimento profissional docente de professoras das séries iniciais da educação básica acerca da equivalência de números racionais na representação fracionária em um processo de formação continuada
Tânia Maria Mendonça Campos, Angélica da Fontoura Garcia Silva
114-127
PDF/A (Português (Brasil))
Language
Português (Brasil)
English
Make a Submission
Make a Submission