Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Início
About
About the Journal
Editorial Team
Periodicidade
Indexadores
Gerenciamento e financiamento
Privacy Statement
Políticas editoriais
Processo de avaliação pelos pares
Ética e boas práticas para publicação
Taxa de processamento de artigos
Direitos autorais e licenciamento
Preservação digital
Política de acesso aberto
Current
Archives
Submissions
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 35 (2017): ZERO-A-SEIS (JAN./JUN. 2017)
Vol. 19 No. 35 (2017): ZERO-A-SEIS (JAN./JUN. 2017)
Published:
2017-05-29
Editorial
Editorial
1-2
PDF (Português (Brasil))
Article
Apresentação: “Teorizando a infância” Leena Alanen
Leena Alanen, Juliana Schumacker Lessa
3-10
PDF/A (Português (Brasil))
Pedagogical practices and teaching training intermediate in the meetings with babies
Elyrrandro Habys Soares Manente, Valdete Côco
11-28
PDF/A (Português (Brasil))
Caring for babies from 0 to 3 years of age in the community
Marcella Oliveira Araujo, Ana Paula Soares da Silva
29-45
PDF/A (Português (Brasil))
About the curricular organization of Early Childhood Education: conversations with teachers based on the National Curricular Guidelines
Luciana Esmeralda Ostetto
46-68
PDF/A (Português (Brasil))
The understanding of family relationships by children in play situations in the context of early childhood education
Lenira Haddad, Renata da Costa Maynart
69-81
PDF/A (Português (Brasil))
The policy of prioritization of vacancies in nursery in the county of Curitiba
Mariana Veríssimo Silva, Angela Maria Scalabrin Coutinho
82-98
PDF/A (Português (Brasil))
Legal guiding marks to teacher training in children education and teaching challenges
Simone Maria de Bastos Nascimento, Aliandra Cristina Mesomo Lira
99-116
PDF/A (Português (Brasil))
Gender in Children Education: analysis of planning and PPP of a Florianópolis children's education nucleus
Elisabeth Schereiber, Mareli Eliane Graupe
117-132
PDF/A (Português (Brasil))
Literary reading in child education: what spaces and times are these?
Thamirys Frigo Furtado, Eliane Santana Dias Debus
133-149
PDF/A (Português (Brasil))
Outras Linguagens
Quem não ama um filme de monstro?
Roselete Fagundes de Aviz
150 - 154
PDF/A (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano