Reflexões sobre o “corpo In’perfeito”: o Cena 11 e as relações entre arte e tecnologia
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
The present work intended to investigate the relationships among art, science and technology, taking the hybrid dance as a possibility of developing this analysis. For so much a descriptive-exploratory research, of bibliographical nature , was built using a case study developed starting from the proposal of the company of dance "Cena 11", as an exemplary field for this analysis. In this article we emphasized two axes for the analysis of this content: The dance of the techniques: physical perception and classic in the art of the "Cena 11", being constituted the analysis of the physical preparation of the group; The function of the technology attached to the body in the shows of the group, that characterized the analysis in the way as the art of the group comes to the audience.Downloads
Published
2004-01-01
How to Cite
ABRÃO, Elisa; SILVA, Ana Márcia. Reflexões sobre o “corpo In’perfeito”: o Cena 11 e as relações entre arte e tecnologia. Motrivivência, Florianópolis, n. 23, p. 45–60, 2004. DOI: 10.5007/%x. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2020. Acesso em: 6 dec. 2025.
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).
