Expediente
Abstract
PERSPECTIVA
REVISTA DO CENTRO DE CIÊNCIAS DA EDUCAÇÃO
UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA CATARINA
Florianópolis, v. 38, n. 1, p. jan./mar. 2020
UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA CATARINA
Ubaldo César Balthazar – Reitor
Alacoque Lorenzini Erdmann – Vice-Reitora
CENTRO DE CIÊNCIAS DA EDUCAÇÃO
Antonio Alberto Brunetta – Diretor
Roseli Zen Cerny – Vice-Diretora
EDITORA DA UFSC
Diretor Executivo
Gleisy Regina Bories Fachin
Conselho Editorial
Gleisy Regina Bories Fachin (Presidente)
Agnaldo Roberto Pinto
Ana Lice Brancher
Ana Paula de Oliveira Santana
Carlos Luiz Cardoso
Eliete Cibele Cipriano Vaz
Gestine Cássia Trindade
Katia Jakovljevic Pudla Wagner
Kátia Maheirie
Luis Alberto Gómez
Marilda Aparecida de Oliveira Effting
Mauri Furlan
Pedro Paulo de Andrade Júnior
Sandra Regina de Souza
Conselho Editorial
David Antonio da Costa
Débora Cristina de Sampaio Peixe
Diana Carvalho de Carvalho
Eliane Santana Dias Debus
Gilka Elvira Ponzi Girardello
Juliana Cristina Faggion Bergmann
Karen Cristine Rechia
Marcelo Gules Borges
Marcos Edgar Bassi
Marivone Piana
Mônica Fantin
Jéferson Silveira Dantas
Patrícia Guerreiro
Patricia Laura Torriglia
Regina Ingrid Bragagnolo
Roselane Campos
Suzani Cassiani
Zenilde Durli
Coordenação do Núcleo de Publicações
Eliane Santana Dias Debus
Suzani Cassiane
Corpo Técnico- Administrativo
Bethânia Negreiros Barroso
Jorge Cordeiro Balster
A Revista Perspectiva, publicação trimestral, editada desde 1983, tem o objetivo de divulgar a produção acadêmica sobre a educação, propiciando a troca de informações e o debate acerca das principais questões e temas emergentes da área.
Artigos inéditos encaminhados para os Editores Científicos podem ser avaliados para publicação, desde que estejam de acordo com as Normas da Revista.
As opiniões expressas nos trabalhos publicados são de responsabilidade de seus autores, não refletindo, necessariamente, a opinião da Comissão Editorial.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.