Astronomy teaching: common conceptual mistakes found in Science textbooks
Abstract
This paper takes into consideration Astronomy conceptual mistakes present in Science textbooks, in order to help teachers, since this resource is, in many cases, the only one teachers consider when preparing their didactical activities. Aiming to help them in pedagogical practice, this paper shows a bibliographical survey of the most common conceptual problems found, according to former work done by Science Education researchers in the last few years. We also report brief reflections about possible teaching and learning problems due to those mistakes and outcomes of some researches about this subject. It is also included the recent textbooks evaluation undergone in the last years in the called Didactical Textbooks National Plan (PNLD) carried out by the Brazilian Ministry of Education.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >