Bruno Latour's non-modernity and its implications to Science Education
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2018v35n2p367Abstract
In this work, we propose Bruno Latour’s non-modern view as theoretical framework for Science Education. We present fundamental concepts of his theory, departing from the Symmetrical Anthropology and its ontological implications. In the light of concepts such as hybrid, networks, mediation and purification, we explain his “non-modern” point of view and we interpret the controversial conclusions of “Laboratory Life”. Finally, we introduce a debate on Latour’s vision implications to Science Education by pointing out four major ideas: the approach of science in action, the concern about the process of building up theories instead of only presenting their final description, the problematization of sociotechnical networks and the formation of a reader-writer community.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >