Restricted relativity in secondary school teaching: Lorentz-Fitzgerald contraction and visual appearance of relativistic objects in physics textbooks
Abstract
In this work we discuss some high school physics textbooks approaches concerning Lorentz-FitzGerald´s contraction and the relativistic objects visual appearance in the context of Special Relativity. The idea is to show that this subject is not being presented in a rigorous way, leading textbooks to serious misconceptions between to measure and to observe . When textbooks omit such distinction they can lead the reader to misunderstandings.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >