Academic production at scientific initiation: Institutional Scholarship Program of Teaching Initiation as a knowledge production place

Authors

  • Ivan Bremm de Oliveira Programa de Pós-Graduação ESEF-UFPel
  • Mariangela da Rosa Afonso Programa de Pós-Graduação ESEF-UFPel
  • Patricia Machado da Silva Programa de Pós-Graduação ESEF-UFPel http://orcid.org/0000-0002-3336-9993
  • Otavio Avila Pereira ESEF-UFPel
  • Jose Antonio Ribeiro FAE-UFPel
  • Leon Flores Cibeira ESEF-UFPel
  • Franciele Roos da Silva Ilha ESEF-UFPel
  • Desire dos Santos Delias ESEF-UFPel
  • Mariana Teixeira da Silva Programa de Pós-Graduação ESEF-UFPel

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2017v29n52p245

Abstract

This research aims to investigate the interfaces of academic scientific production from subproject of Institutional Scholarship Program of Teaching Initiation of Physical Education High School. This is a documentary research witch used the scientific production content analysis from the Scientific Initiation Congress (CIC / UFPEL) from 2013 to 2015. From the findings were extracted two categories, the first related to teaching formation; and the second discussed the impact of PIBID at school. The results showed that the research experiences indicate a different building within the initial formation stage, revealing the complexity of teaching formation; the second category showed the impacts generated by PIBID in the school context providing opportunities to reflect and rethink innovation and alternatives to the school environment.

Author Biographies

Ivan Bremm de Oliveira, Programa de Pós-Graduação ESEF-UFPel

Mestrando em Educação Física - UFPel

Pelotas,RS,Brasil

ivanbremmoliveira@gmail.com

Av. Imperador Dom Pedro I, 2170,casa 4,Fragata 96030-350

053 8144-0031

Mariangela da Rosa Afonso, Programa de Pós-Graduação ESEF-UFPel

Doutora em Educação - UFRGS

Programa de Pós-Graduação ESEF-UFPel

Pelotas, RS,Brasil

mrafonso.ufpel@gmail.com

Patricia Machado da Silva, Programa de Pós-Graduação ESEF-UFPel

Mestranda em Educação Física - UFPel

Pelotas,RS,Brasil

patriciamachadodasilva@hotmail.com

Otavio Avila Pereira, ESEF-UFPel

Licenciando em Educação Física - UFPel

Pelotas,RS,Brasil

oapereira@outlook.com

Jose Antonio Ribeiro, FAE-UFPel

Doutorando em Educação - UFPel

Pelotas,RS,Brasil

zeantonio_bicca@outlook.com

Leon Flores Cibeira, ESEF-UFPel

Licenciando em Educação Física - UFPel

Pelotas,RS,Brasil

leonciba@gmail.com

Franciele Roos da Silva Ilha, ESEF-UFPel

Doutora em Educação - UFPel

ESEF-UFPEL

Pelotas,RS,Brasil

francieleilha@gmail.com

Desire dos Santos Delias, ESEF-UFPel

Licencianda em Educação Física - UFPel

Pelotas,RS,Brasil

desire23frança@gmail.com

Mariana Teixeira da Silva, Programa de Pós-Graduação ESEF-UFPel

Mestranda em Educação Física - UFPel

Colégio Sinodal Alfredo Simon

Pelotas,RS,Brasil

mariana_silva_12@yahoo.com.br

Published

2017-09-28

How to Cite

OLIVEIRA, Ivan Bremm de; AFONSO, Mariangela da Rosa; SILVA, Patricia Machado da; PEREIRA, Otavio Avila; RIBEIRO, Jose Antonio; CIBEIRA, Leon Flores; ILHA, Franciele Roos da Silva; DELIAS, Desire dos Santos; SILVA, Mariana Teixeira da. Academic production at scientific initiation: Institutional Scholarship Program of Teaching Initiation as a knowledge production place. Motrivivência, Florianópolis, v. 29, n. 52, p. 245–261, 2017. DOI: 10.5007/2175-8042.2017v29n52p245. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n52p245. Acesso em: 28 jan. 2025.

Most read articles by the same author(s)