Laboratory teaching in a discipline of Basic Physics oriented to Engineering courses: analysis and perspectives
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2014v31n2p258Abstract
This work aims to present the results of a research about the effects and the role of laboratory activities in Physics learning from the Engineering courses students’ perspective. The studies started from an initial research hypothesis which considered the possibility to these students understand Physics, in special the practical activities, a bias less theoretical and more focused on the applicability of the principles, the laws and the Physics theories. The results showed the working hypothesis was largely confirmed and the introduction of a working proposal in experimental classes, based on problems-challenges showed more effective and offered didactics and epistemic advantages.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >