Relationships between women beauty and health: a look from female teachers of physical education perspective

Authors

  • Angélica Teixeira da Silva Leitzke Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul
  • Tadeu João Ribeiro Baptista Universidade Federal de Goiás
  • Ana Márcia Silva Universidade Federal de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8042.2014v26n43p183

Abstract

This descriptive qualitative research aimed to discuss possible Culture Industry Influences, as well as the actual consumption logic into the relationships between woman beauty and health from a study realized with 20 female physical education teachers of Goiania/GO public schools. Their information indicate the approach between beauty and health concepts and marks of a fetishization and reification historic process of women body. However, it is perceived movements of contradiction and resistance to the imposed standards.

Author Biographies

Angélica Teixeira da Silva Leitzke, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul

Graduada em Licenciatura em Educação Física pela Universidade Federal de Goiás. Mestranda em Educação Física pela Universidade Federal de Pelotas. Servidora Técnico Administrativa pelo Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul. 

Tadeu João Ribeiro Baptista, Universidade Federal de Goiás

Professor de Educação Física pela ESEFFEGO. Mestre e Doutor em Educação pela UFG. Professor da Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Goiás – FEF/UFG.

Ana Márcia Silva, Universidade Federal de Goiás

Licenciada em Educação Física e Doutora em Ciências Humanas pela UFSC. Professora da Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Goiás – FEF/UFG.

Published

2014-11-12

How to Cite

Leitzke, A. T. da S., Baptista, T. J. R., & Silva, A. M. (2014). Relationships between women beauty and health: a look from female teachers of physical education perspective. Motrivivência, 26(43), 183–197. https://doi.org/10.5007/2175-8042.2014v26n43p183

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>