PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
This is a experience relate above our stage, realized with a mixed class of volleyball in medium teaching. For that, we chosen the opened classes conception as our north. Beyond a diversity of configurations, with the active participation of the students in the classes elaboration process, it was noticed the need of a improvement in the ‘communication’ process, granting the collective and individual search on the planning concretization. Beyond an ‘opened system of teaching’ where the central point is the ‘world movement student’, we watched, initially, they hadn’t ‘enough capacities and autonomy of self expression’. Even, with the ‘time’, we realized a sensible improvement in this sense.Downloads
Published
2007-04-23
How to Cite
Mezzaroba, C., Coelho, G. F. M., & Cardoso, C. L. (2007). PLANEJAR/MINISTRAR ’AULAS ABERTAS’ NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol. Motrivivência, 19(28), 70–89. https://doi.org/10.5007/%x
Issue
Section
Experimentando
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).