Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Edições fluxo contínuo 2025
v. 43 n. 1 (2025)
v. 43 n. 2 (2025)
v. 43 n. 3 (2025)
v. 43 n. 4 (2025)
Edições Anteriores
Notícias
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 1 (2004): Dossiê - Estudos sobre a escola em diferentes contextos sociais
Vol. 22 No. 1 (2004): Dossiê - Estudos sobre a escola em diferentes contextos sociais
Published:
2004-01-01
Editor's Note
Editorial
Maria Célia Marcondes de Moraes
10-11
PDFA (Português (Brasil))
Dossier / Presentation
Studies about the school in different social contexts
Nadir Zago
13-23
PDFA (Português (Brasil))
Conference
Qualitative Educational research: relevance, validity and generalization
Agnès Van Zanten
25-45
PDFA (Português (Brasil))
Educational territories and priority intervention policies: a critical analysis
Rui Canário
47-78
PDFA (Português (Brasil))
Articles
Scholl and market: the school in light of the institutionalization of unemployment and precariousness in a society driven by the economy
Ramón Peña Castro
79-92
PDFA (Português (Brasil))
The birth of modern schooling: a comparison of two studies
Norberto Dallabrida
93-110
PDFA (Português (Brasil))
Illiteracy in Brazil: mis-conceptions and exclusionary policies
Alceu Ravanello Ferraro
111-126
PDFA (Português (Brasil))
Schools that make a difference, reflections on the public school and education for lower income children
Maria Tereza Esteban
127-144
PDFA (Português (Brasil))
The School in multifaceted rural regions
Célia Regina Vendramini
145-165
PDFA (Português (Brasil))
Cooperative agricultural organizations anda school education: challenges to cooperative training
Marlene Ribeiro
167-194
PDFA (Português (Brasil))
Articles in continuous demand
Autonomy and power in the University: obstacles and challenges
Mariade de Lourdes Albuquerque Fávero
197-226
PDFA (Português (Brasil))
Study concerning knowledge relationships in systems of virtual distance education
Daniel Mill, Fernando Fidalgo
227-256
PDFA (Português (Brasil))
Higher education in Argentina (1995-2003)
Roberto Follari
259-276
PDFA (Português (Brasil))
Editorial Staff
Expediente, n.1, 2004
Editor - Perspectiva
PDFA (Português (Brasil))
Normas de Publicação
Comissão Editorial
PDFA (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission