Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Continuous editions 2024
v. 42 n. 1 (2024)
v. 42 n. 2 (2024)
v. 42 n. 3 (2024)
v. 42 n. 4 (2024)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 1 (2009): Dossiê - Educação, comunicação e tecnologia
Vol. 27 No. 1 (2009): Dossiê - Educação, comunicação e tecnologia
Published:
2009-04-30
Editor's Note
Editorial
Diana Carvalho de Carvalho
9-11
PDF (Português (Brasil))
Presentation
Apresentação
Elisa Maria Quartiero, Gilka Girardello, Monica Fantin
13-16
PDF (Português (Brasil))
Articles of Issues
Curriculum and “New Technologies” in times of globalization
Fernando Cesar Sossai, Geovana Mendonça Lunardi Mendes, José Augusto Pacheco
19-46
PDF (Português (Brasil))
Culture, media and identities in post-modernity
Lidia Maria Coutinho, Elisa Maria Quartiero
47-68
PDF (Português (Brasil))
Facing the digital abyss: Media-Education and cultural mediations
Monica Fantin, Gilka Elvira Ponzi Girardello
69-96
PDF (Português (Brasil))
Media-Education – between theory and practice
Birgitte Tufte, Ole Christensen
97-118
PDF (Português (Brasil))
Media-Education and educational research
Pier Cesare Rivoltella
119-140
PDF (Português (Brasil))
Digital media environment: reflxections on communication and Education
Belarmino Cesar Guimarães da Costa
141-164
PDF (Português (Brasil))
Bons video games e boa aprendizagem
James Paul Gee
167-178
PDF (Português (Brasil))
Interview
Uma orientação ecológica na abordagem das novas mídias e da comunicação
Manoel Pinto
181-192
PDF (Português (Brasil))
Article Demand for Continuous
Temporal dispositions of the future and school longevity in low income families
Maria José Braga Viana
195-215
PDF (Português (Brasil))
Free pedagogic robotics: socio-digital inclusion and democratization of knowledge
Daniel Mill, Danilo César
217-248
PDF (Português (Brasil))
Gender, color/race and literacy rates in Santa Catarina and Alagoas: an experiment based on micro data from the 2000 census
Alceu Ravanello Ferraro, Jasom de Oliveira
249-271
PDF (Português (Brasil))
School council: functions, problems and perspectives in democratic school management
Ângelo Ricardo de Souza
273-294
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission