Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Continuous editions 2024
v. 42 n. 1 (2024)
v. 42 n. 2 (2024)
v. 42 n. 3 (2024)
v. 42 n. 4 (2024)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 40 No. 3 (2022): Dossiê A Didática em debate: questões contemporâneas
Vol. 40 No. 3 (2022): Dossiê A Didática em debate: questões contemporâneas
Published:
2022-03-08
Editorial Staff
Expediente
Revista Perspectiva
Editor's Note
Eleições que se aproximam: um tempo de expectativas e escolhas para o país
Diana Carvalho de Carvalho, Juliana Cristina Faggion, Patricia Laura Torriglia
1-4
PDFA (Português (Brasil))
Presentation
A didática em debate: questões contemporâneas: prólogo para situar tensões, potencialidades e perspectivas
Márcia de Souza Hobold, Isabel Maria Sabino de Farias
PDFA (Português (Brasil))
A Didática em debate: questões contemporâneas
Didactic nowadays: between “normal”, hybrid and reinvention
Vera Maria Ferrão Candau
1-14
PDFA (Português (Brasil))
Contemporary research in didactics: contributions to teacher education
Giovanna Ofretorio de Oliveira Martin Franchi, Márcia de Souza Hobold
1-21
PDFA (Português (Brasil))
Didactic knowledge in action: current challenges
Maria Manuela Franco Esteves
1-20
PDFA (Português (Brasil))
Didactic and teaching in uncertain times: challenges to democratic education and social justice
Giseli Barreto da Cruz, Cecília Silvano Batalha, Fernanda Lahtermaher, Talita da Silva Campelo
01-21
PDFA (Português (Brasil))
Event, subjectivity and historicity: critic guidelines in latin american didactics
Adrián Baeza, Marcela Gaete
1-20
PDFA (Português (Brasil))
Teaching and didactics: perceptions of those who train the teacher
Edileuza Fernandes Silva, Rosana César de Arruda Fernandes
1-20
PDFA (Português (Brasil))
Historical-Critical Didactics: contributions to the educational act
Lenilda Rego Albuquerque de Faria
PDFA (Português (Brasil))
Teacher's didactic work nowadays: between disputes, resistance and possibilities
Isabel Maria Sabino de Farias, Geandra Cláudia Silva Santos , Iure Coutre Gurgel, Maria Raquel de Carvalho Azevedo
PDFA (Português (Brasil))
Article Demand for Continuous
Moral, difference and curriculum: dialogues among Nietzsche, Deleuze and the education
Amarildo Inácio dos Santos, Maria Roseli Gomes Brito de Sá, Daniele Farias Freire Raic
PDFA (Português (Brasil))
Aesthetic-corporeal knowledge in “Alma no Olho” of Zózimo Bulbul: possibilities for an anti-racist education
Lucas Men , Teresa Kazuko Teruya
1-19
PDFA (Português (Brasil))
Community universities and the SDGs: between the commitment to the public good and the submission to the market
Cristina Fioreze
PDFA (Português (Brasil))
Amazon University, coloniality of knowledge and philosophy: epistemic arrangements and conceptions
Sulivan Ferreira de Souza, Ivanilde Apoluceno de Oliveira
1-22
PDF/A (Português (Brasil))
The practice of research in education in quadrennium 2013-2016: production in graduate studies in Brazil
Aline Aline , Joyce da Costa Lima, Jonatan Fernando da Silva Reis, Fabiana de Oliveira dos Santos
PDFA (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission