Desastres ambientais: uma realidade que se faz cada vez mais presente
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-795X.2023.e96526Keywords:
Revista Perspectiva, Editorial, UFSC, Editorial V 41 n 3 2023Abstract
Editorial do Volume 41, número 3, 2023 da revista Perspectiva
Seção Artigos de Demanda Contínua
References
BRASIL. Decreto nº 11.697, de 11 de Setembro de 2023. Convoca, em caráter extraordinário, a Conferência Nacional de Educação - Conae, edição 2024, a ser realizada na cidade de Brasília, Distrito Federal. Diário Oficial da União, Brasília, DF, 12 set. 2023. Disponível em: https://www.planalto.gov.br/ccivil_03/_ato2023-2026/2023/decreto/d11697.htm
COLACIOS, R. D. e ARRUDA, G. Uma receita catastrófica: desigualdade ambiental, pandemia e neoliberalismo. In: SOUZA, M. (org). Desigualdade, diferença, política: análises interdisciplinares em tempos de pandemia. Curitiba: Appris, 2021. p. 117-143.
IORIO, G. S.; MAGNO, L.; UMBUZEIRO, G. B. de F.. Mercantilização da Natureza e Acumulação Capitalista: o Licenciamento Ambiental em Minas Gerais. Trabalho Necessário, v. 20, nº 43, setembro/dezembro, 2022. Disponível em: https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54260/33224. Acesso 05 dez 23
REIGOTA, M. Educação ambiental: a emergência de um campo científico. Perspectiva, Florianópolis, v. 30, n. 2, 499-520, maio/ago. 2012
MUTZ, A. S. da C.; HENNING, P. C.; Garré, B. H.. A constituição do sujeito contemporâneo do consumo: um desafio para a educação ambiental. Perspectiva, Florianópolis, v. 35, n.2 , 546–559, 2017.
SILVA, L. S; HENNING, P. C (2018). A educação ambiental e sua produção científica: um olhar para as diferenças. Perspectiva, Florianópolis, v. 36, n.3, 978–991, 2018.
WORLD METEOROLOGICAL ORGANIZATION. Provisional State of the Global Climate 2023. Disponível em: https://wmo.int/files/provisional-state-of-global-climate-2023
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Diana Carvalho de Carvalho, Jocemara Triches, Juliana Cristina Faggion Bergmann, Patricia Laura Torriglia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.