EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: a difícil e incontornável relação teoria e prática

Authors

  • Paulo Evaldo Fensterseifer UNIJUI
  • Fernando Jaime González Unijuí

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

Recognizing the hard and complex problem about the relation practice-theory, emphasized much more in Physical Education due to its area’s peculiarities, and considering that Physical Education has, in its school subject condition, “the purpose of training critical students with conditions of being independents in the culture body’s movement and in a transformed way as political people” (Bracht and González), the authors make a reflection about specifics themes naturally associated, but no only part of Physical Education (leisure, health, physical exercises, sports and dance, etc.) to make the question: What does change in your relationship with those themes when we meet/have experiences with them as school physical education contents? Keywords: practice-theory, physical education, school.

Author Biographies

Paulo Evaldo Fensterseifer, UNIJUI

Possui graduação em Educação Física pela Universidade Federal de Santa Maria (1985) , graduação em Filosofia pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (1989) , especialização em Pós Graduação Latu Senso Em Filosofia Política pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (1990) e doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (1999) . Atualmente é Professor Adjunto da Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul, Membro de corpo editorial do Movimento (Porto Alegre), Membro de corpo editorial da Revista do Centro de Educação da UFSM, Membro de corpo editorial da Revista Brasileira de Ciências do Esporte, Membro de corpo editorial da Revista Científica do ITPAC e Membro de corpo editorial da Corporalogía. Tem experiência na área de Educação Física , com ênfase em Filosofia. Atuando principalmente nos seguintes temas: Racionalidade, Modernidade, Educação, Educação Física, Neomodernidade e Pós-modernidade.

Fernando Jaime González, Unijuí

Professor da Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul – Unijuí

Published

2007-04-23

How to Cite

Fensterseifer, P. E., & González, F. J. (2007). EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: a difícil e incontornável relação teoria e prática. Motrivivência, 19(28), 27–37. https://doi.org/10.5007/%x

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>