EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: a difícil e incontornável relação teoria e prática
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
Recognizing the hard and complex problem about the relation practice-theory, emphasized much more in Physical Education due to its area’s peculiarities, and considering that Physical Education has, in its school subject condition, “the purpose of training critical students with conditions of being independents in the culture body’s movement and in a transformed way as political people” (Bracht and González), the authors make a reflection about specifics themes naturally associated, but no only part of Physical Education (leisure, health, physical exercises, sports and dance, etc.) to make the question: What does change in your relationship with those themes when we meet/have experiences with them as school physical education contents? Keywords: practice-theory, physical education, school.Downloads
Published
2007-04-23
How to Cite
Fensterseifer, P. E., & González, F. J. (2007). EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: a difícil e incontornável relação teoria e prática. Motrivivência, 19(28), 27–37. https://doi.org/10.5007/%x
Issue
Section
Artigos
License
Os autores dos textos enviados à Motrivivência deverão garantir, em formulário próprio no processo de submissão:
a) serem os únicos titulares dos direitos autorais dos artigos,
b) que não está sendo avaliado por outro(s) periódico(s),
c) e que, caso aprovado, transferem para a revista tais direitos, sem reservas, para publicação no formato on line.
Obs.: para os textos publicados, a revista Motrivivência adota a licença Creative Commons “Atribuição - Não Comercial - Compartilhar Igual 4.0 Internacional” (CC BY-NC-SA).