Editorial V 41 n 1 2023
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-795X.2023.e96521Keywords:
Editorial V 41 n 1 2023, Revista Perspectiva, Editorial, UFSCAbstract
Editorial V 41 n 1 2023
References
DUARTE, A. Liberalismo, pós-modernidade e desinformação: breve ensaio sobre o contexto da nossa desigualdade. In: SOUZA, M. (org.). Democracia em tempos difíceis: interdisciplinaridade, política e subjetividades. Curitiba: Appris, 2022. p. 109-129.
BADARÓ MATTOS, Marcelo. Governo Bolsonaro: neofascismo e autocracia burguesa no Brasil. São Paulo: Usina, 2020.
FREITAS, Luiz C.. A Reforma empresarial da educação. Nova Direito, velhas ideias. São Paulo: Expressão Popular, 2018.
GAMBAROTTA, E. Educar para la democracia: autonomia y juicio a partir de Theodor W. Adorno e Walter Benjamim. In: FARIA, G. G. e CHAVES, J. C. Fundamentos dos processos educativos e formação humana. Goiânia: Editora da Imprensa Universitária, 2020. p. 35-48.
IASI, Mauro. O desejo, a conjuntura e a luta de classes. Blog da Boitempo. Publicado em 04/05/2022, 2022a. Disponível em: https://blogdaboitempo.com.br/2022/05/04/o-desejo-a-conjuntura-e-a-luta-de-classes/. Acesso: 06 abr 2023.
LEHER, Roberto; SANTOS, Maria R. S. dos. Governo Bolsonaro e autocracia burguesa: expressões neofascistas no capitalismo dependente. In: LEHER, Roberto (org.). Educação no governo Bolsonaro. Inventário da devastação. São Paulo: Expressão Popular, 2023.
LEHER, Roberto (Org.). Educação no governo Bolsonaro. Inventário da devastação. São Paulo: Expressão Popular, 2023.
MARTINS, J. S. A sociabilidade do homem simples: cotidiano e história da modernidade anômala. 3ª ed. São Paulo: Contexto, 2018.
MUNDIM, M. A. P. Teorias do estado: da ideologia burguesa à crítica do Estado. In: FARIA, G. G. e CHAVES, J. C. Fundamentos dos processos educativos e formação humana. Goiânia: Editora da Imprensa Universitária, 2020. p. 13-34.
SCHWARCZ, L. Sobre o autoritarismo brasileiro. São Paulo: Companhia das letras, 2019.
SOARES, R. L. A cultura e sua dimensão formativa na obra freudiana: Eros e agressividade. In: FARIA, G. G. e CHAVES, J. C. Fundamentos dos processos educativos e formação humana. Goiânia: Editora da Imprensa Universitária, 2020. p. 67-92.
SILVA, Amanda M.. Trabalho docente sob a lógica privatista empresarial. A busca pela força de trabalho a serviço do projeto hegemônico.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Jocemara Triches, Diana Carvalho de Carvalho, Juliana Cristina Faggion Bergmann, Patricia Laura Torriglia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
The Perspectiva allow the author(s) yo hold the copyright without restrictions as well as publishing rights. If the paper will be republished later in another format, the author(s) should inform that it has originally been published as article in Perspectiva Journal and quote the complete references.