Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Edições fluxo contínuo 2025
v. 43 n. 1 (2025)
v. 43 n. 2 (2025)
v. 43 n. 3 (2025)
v. 43 n. 4 (2025)
Edições Anteriores
Notícias
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 40 No. 1 (2022): Dossiê Teoria Crítica da Sociedade e (declínio da) Formação
Vol. 40 No. 1 (2022): Dossiê Teoria Crítica da Sociedade e (declínio da) Formação
Published:
2022-03-08
Editorial Staff
Expediente
Revista Perspectiva
Editor's Note
Energias e esperanças para o fim de um ciclo
Juliana Cristina Faggion Bergmann, David Antonio da Costa, Diana Carvalho de Carvalho, Eliane Santana Dias Debus, Patricia Laura Torriglia
PDFA (Português (Brasil))
Presentation
Crítica do presente, crítica da educação: tentativas
Alexandre Fernandez Vaz , Danielle Torri
PDF/A
PDFA (Português (Brasil))
Dossiê Teoria Crítica da Sociedade e (declínio da) Formação
Benjamin’s Ecologue: Language and Environmental Trauma in the Anthropocene
Dennis Johannssen
1-17
PDFA
Systemic transformations, anthropological mutations e (im)possibility of educating
José Antonio Zamora, Jordi Maiso Blasco
1-25
PDFA (Português (Brasil))
About Critical Theory of Education in Times of Populism and the Need for Sustainable Development
Helge Kminek
1-18
PDFA
Education in the Times of the Spirit of Neoliberalism
Emiliano Gambarotta
1-15
PDF/A (Español (España))
The Educational Experience in Theodor Adorno’s Aesthetic-Philosophical Reflections
Bruno Pucci
1-19
PDF/A (Português (Brasil))
Technique, aesthetics and work of sport: dialogues with Theodor Adorno and Walter Benjamin
Michelle Carreirão Gonçalves
1-20
PDFA (Português (Brasil))
Body, Society, Principle of Performance: the unlimited character of paralympic sport
Danielle Torri, Alexandre Fernandez Vaz
1-19
PDFA (Português (Brasil))
Notes on setting up social and the cultural industry as mediation
Christian Muleka Mwewa, Alex Sander da Silva, Juliana Silva Rando
1-19
PDF/A (Português (Brasil))
Articles in continuous demand
Disputes to the rules for the use of condoms in the bareback curriculum: production of the unrubberman subject position
Danilo Araujo de Oliveira, Shirlei Rezende Sales
PDFA (Português (Brasil))
PDFA
The concept of object of teaching in a cultural-historical perspective
Carolina Picchetti Nascimento, Elaine Sampaio Araújo
1-16
PDFA (Português (Brasil))
Timorization of timorese in the education system in Timor-Leste
Vicente Paulino
1-20
PDFA (Português (Brasil))
Unila's student assistance program: an analysis of the profile of brazilian and foreign students
Silvana Rodrigues de Souza, Maria Lúcia Frizon Rizzotto
1-22
PDFA (Português (Brasil))
Scale to evaluate the quality of teaching mediation in university context: cultural adaptation and evidences of validity
Wagner Bandeira Andriola
PDFA (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission