Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Edições fluxo contínuo 2025
v. 43 n. 1 (2025)
v. 43 n. 2 (2025)
v. 43 n. 3 (2025)
v. 43 n. 4 (2025)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 34 No. 3 (2016): Educação como tecnologia de regulação da vida
Vol. 34 No. 3 (2016): Educação como tecnologia de regulação da vida
Published:
2016-02-23
Editorial Staff
Expediente
Revista Perspectiva
PDFA (Português (Brasil))
Editor's Note
Editorial
David Antonio Costa, Diana Carvalho de Carvalho, Eliane Santana Dias Debus
747-749
PDFA (Português (Brasil))
Presentation
Apresentação
Leandro Belinaso Guimarães, Karla Saraiva, Kamila Lockmann
750-751
PDFA (Português (Brasil))
Articles of Issues
Educationalization as an ongoing modernization process
Marc Depaepe, Paul Smeyers
753-768
PDFA (Português (Brasil))
The educational foundations of contemporary experience: problematizations
Elisa Vieira, Julio Groppa Aquino
769-791
PDFA (Português (Brasil))
Regulation strategies of contemporary school life: an analysis of the 8th brazilian teacher prize
Clarice Salete Traversini, Eli Terezinha Henn Fabris
792-813
PDFA (Português (Brasil))
Educational evaluation as control technology in neoliberal capitalism
Thiago Mota, Sylvio Gadelha Costa
814-839
PDFA (Português (Brasil))
Ethical, aesthetic and political dimensions of pedagogy: beyond “epistemologização”
Dora Lilia Marín-Díaz, Carlos Ernesto Noguera-Ramírez
840-859
PDFA (Português (Brasil))
Article Demand for Continuous
The conclusion of higher education by the blind and the psychology of Vygotski: the tip of the iceberg
Bento Selau, Magda Floriana Damiani
861-879
PDFA (Português (Brasil))
School and Local Development: meeting and clash
Naira Lisboa Franzoi, Damiana Matos Costa França, Maria Clarice Rodrigues de Oliveira
880-902
PDFA (Português (Brasil))
Knowledge and continuing education: questions pertinent to the curricular proposal of Santa Catarina
Vania Vitorio, Vidalcir Ortigara
903-927
PDFA (Português (Brasil))
Language writing: a history of your pre-history of childhood
Ana Maria Esteves Bortolanza, Selma Aparecida Ferreira da Costa
928-947
PDFA (Português (Brasil))
Collaborative research aspects in teacher training
Denise Moreira Gasparotto, Renilson José Menegassi
948-973
PDFA (Português (Brasil))
The conception of the State in the debate on educational policy: an analysis of the work presented in GT5 ANPEd (2000-2010)
Armando C. Arosa
974-987
PDFA (Português (Brasil))
Teacher education child looks men: achievements and prejudice
Josiane Peres Gonçalves, Adriana Horta de Faria, Maria das Graças Fernandes de Amorin dos
988-1014
PDFA (Português (Brasil))
The literary reading: an invitation to unfold yourself
Flávia Brocchetto Ramos, Marli Cristina Tasca Marangoni, Rochele Rita Andreazza Maciel
1015-1032
PDFA (Português (Brasil))
Project and desire of being teacher of physical education in public schools: an study about teaching and pedagogical investment
Artur Gomes de Souza, Justina Inês Sponchiado, Fabio Machado Pinto
1033-1051
PDFA (Português (Brasil))
Consultores ad hoc
Consultores ad hoc 2016
Equipe Editorial
1052
PDFA (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission