Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Edições fluxo contínuo 2025
v. 43 n. 1 (2025)
v. 43 n. 2 (2025)
v. 43 n. 3 (2025)
v. 43 n. 4 (2025)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 35 No. 4 (2017): Filosofia, Arte e Educação: Experiências em Pensamento
Vol. 35 No. 4 (2017): Filosofia, Arte e Educação: Experiências em Pensamento
Published:
2017-12-21
Editorial Staff
Expediente
Revista Perspectiva
1013-1020
PDFA (Português (Brasil))
Editor's Note
Editorial
David Antonio da Costa, Diana Carvalho de Carvalho, Eliane Santana Dias Debus, Juliana Cristina Faggion Bergmann, Patricia Laura Torriglia
1021-1022
PDFA (Português (Brasil))
Presentation
Apresentação
Jason de Lima e Silva, Nelita Bortolotto, Nestor Habkost
1023-1025
PDFA (Português (Brasil))
Filosofia, Arte e Educação: Experiências em Pensamento
Philosophy teaching and the constitution of personal identity: Formation, autonomy and gender
Tânia Aparecida Kuhnen
1026-1044
PDFA (Português (Brasil))
On Plato’s Republic II, 376d9 – III, 403c8
Luís Felipe Bellintani Ribeiro
1045-1062
PDFA (Português (Brasil))
Essay’s contributions as an instructional practice for the philosophy’s teaching trainee
Gilson Luís Voloski
1063-1075
PDFA (Português (Brasil))
Cerletti reader Montaigne: the teaching philosophy as a stimulus to the question
Cleber Duarte Coelho
1076-1088
PDFA (Português (Brasil))
Intentionality, ethology and education: the approaches between John Stuart Mill and Franz Brentano
Evandro Oliveira de Brito
1089-1108
PDFA (Português (Brasil))
Formal evaluation in philosophy: considerations adresseds to the high school
Marcelo Prates, Antonio Carlos Persegueiro
1109-1124
PDFA (Português (Brasil))
The issue of bad taste, between aesthetic judgment and "guilty" pleasures
Mélissa Thériault
1125-1140
PDFA (Français (France))
The war and children in children's literature
Fernando Azevedo, Angela Balça, Moisés Selfa Sastre
1141-1156
PDFA (Português (Brasil))
Interview
Homenagem ao Professor Dr. Selvino José Assmann (1945-2017): “O Romano Radical”
Dorva Rezende, Selvino José Assmann
1157-1163
PDFA (Português (Brasil))
Article Demand for Continuous
Cultural Industry and Commercialization of the Culture as a Semi-formation Project in Modern Children’s Education
Anilde Tombolato Tavares da Silva, Sinésio Ferraz Bueno
1164-1181
PDFA (Português (Brasil))
Reflections on the children house of congress and the non-profanable play
André Cechinel, Rafael Rodrigo Mueller
1182-1195
PDFA (Português (Brasil))
Education and contemporary practices of visuality: what it means, after all, to teach by visual culture
Juliana Zanini Salbego, Leonardo Verde Charréu
1196-1214
PDFA (Português (Brasil))
Technological Pedagogical Knowledge of Content: building of concepts and teaching skills
Sidinei Oliveira Sousa, Adriana Aparecida Lima Terçariol, Raquel Rosan Christino Gitahy
1215-1239
PDFA (Português (Brasil))
Complexity and formative experiences
Roque Strieder, Clenio Lago, Paulino Eidt
1240-1259
PDFA (Português (Brasil))
The game whith rules can be an instrument to modify the school failure?
Silvia Nara Siqueira Pinheiro, Maria Laura Oliveira Couto
1260-1276
PDFA (Português (Brasil))
The multidimensionality of the violence concept: elements for the debate
Arlindo da Silva Lourenço, Renata Marcílio Cândido
1277-1295
PDFA (Português (Brasil))
Youth, work and school in precarious territories
Luciana Pedrosa Marcassa, Soraya Franzoni Conde
1296-1313
PDFA (Português (Brasil))
Consultores ad hoc
Consultores ad hoc 2017
Perspectiva Equipe Editorial
1314
PDFA (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission