Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Edições fluxo contínuo 2025
v. 43 n. 1 (2025)
v. 43 n. 2 (2025)
v. 43 n. 3 (2025)
v. 43 n. 4 (2025)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 39 No. 4 (2021): Dossiê A Polifonia da Sociologia da Educação hoje: entre a atualidade dos clássicos e dos contemporâneos
Vol. 39 No. 4 (2021): Dossiê A Polifonia da Sociologia da Educação hoje: entre a atualidade dos clássicos e dos contemporâneos
Published:
2021-02-23
Editorial Staff
Volume 39, número 4, 2021
Revista Perspectiva
Editor's Note
Conquistas e apoio mútuo em tempos desafiadores
Juliana Cristina Faggion Bergmann, David Antonio da Costa, Diana Carvalho de Carvalho , Eliane Santana Dias Debus, Patricia Laura Torriglia
PDF/A (Português (Brasil))
Presentation
A Polifonia da Sociologia da Educação hoje: entre a atualidade dos clássicos e dos contemporâneos
Ione Ribeiro Valle, Amurabi Oliveira, Camila Ferreira da Silva
PDF/A (Português (Brasil))
A Polifonia da Sociologia da Educação Hoje: entre a atualidade dos clássicos e dos contemporâneos
The Sociology of Education Section of the Portuguese Sociology Association: self-reflection and theoretical-methodological reverberations
Camila Ferreira da Silva
1-23
PDF/A (Português (Brasil))
Mixed methods in the educational sociological analysis and the relativization of the boundaries between micro and macro
Rodrigo Rosistolato
1-18
PDF/A (Português (Brasil))
On Durkheim’s currentness for sociology of education
Cláudio Marques Nogueira
1-25
PDF/A (Português (Brasil))
Crossroads in the teaching of sociology of education: analysis of undergraduate and master's degree curricula in Portugal
Mariana Gaio Alves, Ana Matias Diogo
1-20
PDF/A (Português (Brasil))
A discussion on the new critical convergences towards the centrality of knowledge in school: the theories of the relation to knowledge of Bernard Charlot and the return of Michael Young's powerful knowledge
Adriana Marrero
1-20
PDF/A (Português (Brasil))
Disputes and conceptions of Sociology in the Brazilian educational field: Fernando Azevedo and Alceu Amoroso Lima
Amurabi Oliveira, Marcelo Pinheiro Cigales, Ana Martina Baron Engerroff
1-18
PDF/A (Português (Brasil))
The currency of Pierre Bourdieu's work La noblesse d’état (1989) and its multiple facets
Ione Ribeiro Valle, Tiago Ribeiro Santos, Silvana Rodrigues de Souza Sato
1-15
PDF/A (Português (Brasil))
Interview
Entrevista com Maria Alice Nogueira: cruzamentos entre sua trajetória e o desenvolvimento da Sociologia da Educação
Amurabi Oliveira, Camila Ferreira Silva, Ione Ribeiro Valle
1-11
PDF/A (Português (Brasil))
Tradução
A nota de síntese, um instrumento de estruturação da sociologia da educação
Régine Sirota; Ione Ribeiro Valle
1-22
PDF/A (Português (Brasil))
Article Demand for Continuous
Statistics in Elementary School: proposal of a didactic sequence in the form of a Potentially Meaningful Teaching Unit
Scheila Montelli dos Santos, Cleci Teresinha Werner da Rosa
1-23
PDF/A (Português (Brasil))
From access to dropout: the follow-up of UFG students using survival analysis
Chaiane de Medeiros Rosa, Eder Angelo Milani, Fabiano Fortunato Teixeira dos Santos
1-20
PDF/A (Português (Brasil))
Education as an indicative of a model of society: comprehensions from the National Confederation of Industry – CNI
Márcia Cossetin, Dhaiane de Moraes Teixeira
1-22
PDF/A (Português (Brasil))
Reflective portfolio: challenges for the construction of emancipatory learning in higher education
Ornella Padovani Perez, Adriana Katia Corrêa
1-21
PDF/A (Português (Brasil))
For other possible epistemologies: knowledge and society
Ana Luiza Salgado Cunha, Raquel Arrieiro Vieira, Solange Cardoso
1-15
PDF/A (Português (Brasil))
Teaching geography and comprehending afro architectural heritage in Cariri, Ceará
Meryelle Macedo da Silva, Cicera Nunes, Henrique Cunha Junior, Thiago de Abreu e Lima Florencio
1-20
PDF/A (Português (Brasil))
Diaspora Capoeira: between catches, insurgencies and (re)existences for a decolonial and inclusive education
Norma Silvia Trindade Lima
1-17
PDF/A (Português (Brasil))
Ideology an Education: between market, science and religion
Gisele Masson, Anita Helena Schlesener
1-17
PDF/A (Português (Brasil))
The family-school relation in the school management view: between strategies and negotiations of coexistence.
Priscila Oliveira Coutinho, Maria Amália Almeida Cunha, Guilherme Alcântara
1-16
PDF/A (Português (Brasil))
Consultores ad hoc
Consultores Ad-hoc 2021
2021 Consultores Ad Hoc
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission