Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Edições fluxo contínuo 2025
v. 43 n. 1 (2025)
v. 43 n. 2 (2025)
v. 43 n. 3 (2025)
v. 43 n. 4 (2025)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 1 (2006): Pós-graduação em educação - temas e controvérsias
Vol. 24 No. 1 (2006): Pós-graduação em educação - temas e controvérsias
Published:
2006-04-30
Dossier / Presentation
Pós-graduação em educação: temas e controvérsias
Maria Célia Marcondes de Moraes, Lucídio Bianchetti
11-17
PDFA (Português (Brasil))
Articles
Assessment of Graduate Programs:the standpoint of the Coordinators
José Silvério Baia Horta
19-47
PDFA (Português (Brasil))
The defensive evaluation in the “CAPES evaluation model”: Is it possible to conciliate educational evaluation with State´s processes of regulation and control?
Valdemar Sguissardi
49-88
PDFA (Português (Brasil))
Research and education of critical intellectuals in graduate Education courses
Newton Duarte
89-110
PDFA (Português (Brasil))
The contribution of Anísio Teixeira for the institutionalization of graduate studies in Brazil
Fernando Gouvêa, Ana Waleska Pollo Campos Mendonça
111-132
PDFA (Português (Brasil))
National Graduate Plans and their consequences for Graduate Study in Brazil
Regina Célia Linhares Hostins
133-160
PDFA (Português (Brasil))
CNPq: research support policies in Fernando Henrique Cardoso´s Administrations (FHC)
Adriano de Oliveira, Lucídio Bianchetti
161-182
PDFA (Português (Brasil))
Roundtable
O processo de Bolonha vis a vis a globalização de um modelo de Ensino Superior
Maria Célia Marcondes de Moraes
187-203
PDFA (Português (Brasil))
Globalização e (re)organização do ensino superior: perplexidades e desafios
José Carlos Morgado
205-228
PDFA (Português (Brasil))
Globalization and higher education: the discussion of Bologna
José Brites Ferreira
229-242
PDFA (Português (Brasil))
Article Demand for Continuous
A current perspective on curricular studies research
José Augusto Pacheco
247-272
PDFA (Português (Brasil))
Analysis of practices and education: three experiences with professors in Argentine universities
Elisa Lucarelli
273-296
PDFA (Português (Brasil))
Professional Education: challenges for the construction of a project for those who work for a living
Acácia Zeneida Kuenzer, Gabriel Grabowski
297-318
PDFA (Português (Brasil))
The creation of the Santa Catarina Children’s Museum: an experience in progress
Vera Lúcia Chacon Valença
319-338
PDFA (Português (Brasil))
The reatreat of intellectuals
Roberto Agustín Follari
341-350
PDFA (Português (Brasil))
Interview
Professor: como recriar uma profissão da utopia?
Olinda Evangelista
353-363
PDFA (Português (Brasil))
Editorial Staff
Expediente, n.1, 2006
Editor - Perspectiva
PDFA (Português (Brasil))
Normas de Publicação
Comissão Editorial
PDFA (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission