Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
2023: Dossiê Temático: Ed. MTM em diálogo com a Ed. do Campo, Indígena e Quilombola
2023: Dossiê Temático: Ed. MTM em diálogo com a Ed. do Campo, Indígena e Quilombola
Published:
2023-03-13
Editorial
Editorial
Débora Regina Wagner, Aldinete Silvino de Lima
2
pdf/a (Português (Brasil))
Dossiê Temático: Ed. MTM em diálogo com a Ed. do Campo, Indígena e Quilombola
Uso do jogo mancala kalah no ensino de matemática
contribuições para o desenvolvimento do raciocínio lógico de estudantes do 7º ano de uma escola do campo
Klayton Santana Porto, Patrícia das Virgens Almeida, Rita de Cácia Santos Chagas
1-23
pdf/a (Português (Brasil))
Education From/In The Field On The Common National Curriculum Base And In The New High School Reform
Challenges For Mathematics Education
Ana Paula Nahirne, Clodis Boscarioli
1-23
pdf/a (Português (Brasil))
Degree in Field Education
Structuring Elements of Courses that Integrate Natural Sciences and Mathematics
Aldinete Silvino Lima, Iranete Maria da Silva Lima, Débora Regina Wagner, Kaled Sulaiman Khidir
1-21
pdf/a (Português (Brasil))
Educação do campo, Estágio Supervisionado e Matemática
uma experiência cartográfica
Bruna Schmitz, Debora Regina Wagner
1-23
pdf/a (Português (Brasil))
Field Education in the Biases of Ethnomodelling
Luana Oliveira Moreira de Jesus, Zulma Elizabete de Freitas Madruga
1-23
pdf/a (Português (Brasil))
Relationships Between Mathematics and its Teaching, and the Socio-Political-Cultural Dimension
What The Pedagogical Projects of the Degree in Rural Education Courses Tell Us
Fernando Luís Pereira Fernandes, Maria Carolina Machado Magnus, Nilson Antonio Ferreira Roseira
1-27
pdf/a (Português (Brasil))
Reflections on Ethnic-Racial Relations and the Teaching of Mathematics
Maria Gabriela de Figueiredo Furtado, Carlos Eduardo Ferreira Monteiro
1-16
pdf/a (Português (Brasil))
A Educação do Campo e o Desempenho Escolar em Matemática nos Anos Iniciais: Revisão Sistemática da Literatura.
Juliana de Cássia Gomes Silva, Fatima Maria Leite Cruz
1-21
pdf/a (Português (Brasil))
O Papel do Agente Socioetnocultural Frente a Educação Escolar Quilombola e o Ensino de Matemática
Hélio Rodrigues dos Santos, Ana Tereza Ramos de Jesus Ferreira, Geraldo Eustáquio Moreira
1-21
pdf/a (Português (Brasil))
A teacher's resources for teaching mathematics in a Field School in the pandemic period
Edson Carlos Sobral de Sousa, Cristiane de Arimatéa Rocha, Iranete Maria da Silva Lima
1-20
pdf/a (Português (Brasil))
Quilombola Mathematical Education For Social Justice
Maria Joseane Santos Teixeira, Liliane Maria Teixeira de Carvalho, Carlos Eduardo Ferreira Monteiro
1-21
pdf/a (Português (Brasil))
The Braça, the Right Liter of Oil, and the Well-Measured:
Rural Women and Measuring Practices
Flávia Cristina Duarte Pôssas Grossi, Eliziara Pereira Coutinho, Angélica de Oliveira, Lucina Soares da Paixão, Maria da Conceição Ferreira Reis Fonseca
1-21
pdf/a (Português (Brasil))
Interculturality and Mathematics Education of Indigenous Teachers
Investigating Essential Elements in Curricular Projects
José Sávio Bicho, Wagner Ahmad Auarek, Adriana Fatima de Souza Miola
1-23
pdf/a (Português (Brasil))
The teaching of mathematics in the countryside school from research with teachers who work in this context
Camila Benites Bieleski Moré, Renata Viviane Raffa Rodrigues
1-22
pdf/a (Português (Brasil))
Ethnomathematics:
Knowledge and Doings of Babaçu Coconut Breakers in Timbiras - Ma
Ana Cláudia Batista da Silva, Kelly Almeida de Oliveira, Gleiciane Brandão Carvalho
1-21
pdf/a (Português (Brasil))
Social Practices, Field Knowledge and Science and Mathematics Teaching
Carlos Alberto Gaia Assunção, Rayana Barbosa da Silva
1-22
pdf/a (Português (Brasil))
Mathematical research in the interdisciplinary context of the campo school: the beauty of a tank
Luciana Boemer Cesar Pereira, Ralf Ramos
1-16
pdf/a (Português (Brasil))
Language
Português (Brasil)
English
Make a Submission
Make a Submission