Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Edições fluxo contínuo 2025
v. 43 n. 1 (2025)
v. 43 n. 2 (2025)
v. 43 n. 3 (2025)
v. 43 n. 4 (2025)
Archives
Announcements
Submissions
Author Guidelines
Author template
Enviar Submissão
Tutorial para Submissão
About
About the Journal
Editorial Team
Ad Hoc Reviewers
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 39 No. 3 (2021): Dossiê Educação, Direitos Humanos e Ética Hacker
Vol. 39 No. 3 (2021): Dossiê Educação, Direitos Humanos e Ética Hacker
Published:
2021-02-23
Editorial Staff
Volume 39, número 3, 2021
Revista Perspectiva
Editor's Note
A vacina como possibilidade de saída da pandemia
Juliana Cristina Faggion Bergmann, David Antonio da Costa, Diana Carvalho de Carvalho , Eliane Santana Dias Debus, Patricia Laura Torriglia
PDF/A (Português (Brasil))
Presentation
Conexão Escola-Mundo: espaços inovadores para a formação cidadã
Nelson de Luca Pretto, Andrea Brandão Lapa, Marina Bazzo de Espíndola
1-14
PDFA (Português (Brasil))
Dossiê Educação, Direitos Humanos e Ética Hacker
Schools and internet: spaces for civic education
Andrea Brandão Lapa, Isabel Colucci Coelho
1-19
PDFA (Português (Brasil))
The modes of adoption and the pervasiveness of surveillance capitalism in Brazilian education
Tel Amiel, Thiago Pezzo, Leonardo Ribeiro da Cruz, Luísa Antunes Oliveira
1-22
PDFA (Português (Brasil))
Human Rights Education in Latin America
Fernanda Brandão Lapa, Fernando Alberto Willat Koch, Isabel Plaza Lizama, Matias Pascual Penhos
1-26
PDF/A (Português (Brasil))
Education in the digital culture: new learning environments and implications for Teacher Education
António Bartolomé, Marina Bazzo Espíndola, André Ary Leonel, Ian Narciso Rocha Lima
1-22
PDFA (Português (Brasil))
Hackers' perceptions about the experience of their culture in schools
Alexandre Garcia Aguado, Isabel Alvarez Canovas
1-18
PDFA (Português (Brasil))
Creating hackerly: experiences at/with school and university
Daniel Silva Pinheiro, Karina Moreira Menezes, Salete de Fátima Noro Cordeiro
1-18
PDF/A (Português (Brasil))
Hacking education from inside
Carla Aragão, Karla Schuch Brunet, Nelson de Luca Pretto
1-17
PDF/A (Português (Brasil))
Article Demand for Continuous
Narrative about playing in childhood: contributions to training childhood education teachers
Carla de Oliveira Ferroni, Aline Sommerhalder, Fernando Donizete Alves
1-21
PDF/A (Português (Brasil))
Education management on the state of Bahia: what the regulatory documents of the state education system reveal (1990-2015)
, Solange Mary Moreira Santos, Selma Barros Daltro de Castro
1-20
PDF/A (Português (Brasil))
ENEM as a policy of evaluation and the contradictions to the process of educational democratization
Fabiane Maia Garcia, Rafaela Silva Marinho Caldas, Gracimeire Castro Torres
1-21
PDF/A (Português (Brasil))
Religious fundamentalisms & Education: literary education and human rights
Roselete Fagundes de Aviz
1-22
PDF/A (Português (Brasil))
Initial training of teachers of pedagogy in the border region
Maria Elena Aquino Dutra, Maria Luzia da Silva Santana
1-22
PDF/A (Português (Brasil))
Enactive cooperative actions in management
César Costa Machado, Débora Pereira Laurino
1-21
PDF/A (Português (Brasil))
Dialogue circles: the perspective of emotions with teachers
Maria Cristiane Lopes da Silva , Rosemary de Oliveira Almeida
1-19
PDF/A (Português (Brasil))
Evidences of metacognitive knowledge in decision making as a physics teacher
Emanuel Cesar Pimentel, Cleci Teresinha Werner da Rosa
1-23
PDF/A (Português (Brasil))
Space, art and expression in teacher education: illumination of the sensitive
Cristiana Garcez dos Santos Seixas, Luciana Esmeralda Ostetto
1-24
PDF/A (Português (Brasil))
Education in Brazil between 1930 and 1985: prioritizing quantity over quality in educational expansion
Gustavo Cunha de Araujo
1-25
PDF/A (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Italiano
Deutsch
Make a Submission
Make a Submission