Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Início
About
About the Journal
Editorial Team
Periodicidade
Indexadores
Gerenciamento e financiamento
Privacy Statement
Políticas editoriais
Processo de avaliação pelos pares
Ética e boas práticas para publicação
Taxa de processamento de artigos
Direitos autorais e licenciamento
Preservação digital
Política de acesso aberto
Current
Anteriores
Submissions
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 18 (2025)
Vol. 18 (2025)
Published:
2025-02-20
Editorial
Editorial
Fábio Peres Gonçalves
PDF/A (Português (Brasil))
Artigos
Representations about identity and curriculum in the initial training of physics teachers: reflections and dialogues
Itana da Purificação Costa, Suiane Ewerling da Rosa
1-31
PDF/A (Português (Brasil))
Gender, body and sexuality: analysis of a teaching project based on historical-critical pedagogy and STS education
Priscila Franco Binatto, Patrícia Fernandes Lootens Machado
1-34
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
Construction and critique of knowledge claims in a dialectical argumentation involving the topic of climate change
Lívia Cristina dos Santos Silva , Marcia Gorette Lima da Silva
1-28
PDF/A (Português (Brasil))
Mathematical modelling and its conceptions: tracing connections, establishing characteristics
Francimar Gomes de Oliveira Júnior, Claudia Carreira da Rosa
1-21
PDF/A (Português (Brasil))
Remote study and research path: the case of transnumerative thinking
Wilson Monteiro de Albuquerque Maranhão, José Carlos de Souza Pereira, José Messildo Viana Nunes
1-31
PDF/A (Português (Brasil))
The construction of the exhibitive speech for the popularization of science at the amazon kelonus research center (CEQUA), in Manaus/AM
Saulo Cézar Seiffert Santos, Juliana de Oliveira Pinheiro
1-43
PDF/A (Português (Brasil))
Paths to decolonize scientific education: decolonizing STS relationships
Maria Fernanda Lopes de Freitas, Patrícia Barbosa Pereira , Roberto Dalmo Varallo Lima de Oliveira
1-25
PDF/A (Português (Brasil))
Discursive interactions of pre-service teachers on the algebraic structure of groups: a look at school mathematics
una mirada a la matemática escolar
Vania Batista Flose Jardim, Alessandro Jacques Ribeiro , Marcia Aguiar
1-31
PDF/A
PDF/A (Português (Brasil))
Teaching limit functions of a real variable: a systematic literature review exploring difficulties, challenges and the implementation of tasks
Daniele dos Santos Silva, Tania Cristina Rocha Silva Gusmão, Galvina Maria de Souza , Elias Santiago de Assis
1-36
PDF/A (Português (Brasil))
PDF/A
Literatura, arte e ciência
Cosmogonía
PDF/A (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Português (Brasil)